Vilket jävla pyssel !!

 Det har blivit tid att utse en finalist.

Jag kunde naturligtvis inte bara lämna mina AI-snuttar åt sitt öde. Här har jag bearbetat lite ytterligare, för ett - kanske-  mer tillfredsställande resultat. Alltså vad jag lärt mig så långt - budgetversionen- på bara ett dygn.:

 

 

 

Därmed inte sagt att jag inte kunde ha valt en lite gladare låt, inte alls. Men just den här hade lissom något särskilt. Något svenskt.

----------------------------------

Idag firar vi också Valborg (Beltaine, MayDay etc) i stora delar av Europa. Och som vi alla känner till (?), så är Allhelgona (Samhain) och "Döden" på exakt motsatt  plats på Årshjulet i Oktober. Polaritet fungerar ju så, att det ena befruktar det andra i en ständig växelverkan.

 


 

 När Våren föds på nytt är alltså Döden och Andarna aldrig långt borta. Älvor (och en del häxor dessutom) väljer att uppleva Tiden helt motsols och i Underjorden istället. Det är ju vida känt att skogsväsen och annat i den vägen, både pratar och existerar baklänges och i en underjordisk spegel-värld. Och därför passar den här videon väldigt bra just idag... också av den anledningen.

------------------------------------
 Gratis:

 Audacity

Soundeffects+ (free)

 

Populära inlägg i den här bloggen