Allvarstider...

 Och så kommer den där dagen...

...när alla ämnen uttömts till bristningsgränsen och allt man möjligen kan tillägga eller tycka osv... bara känns som en upprepning. Inte ens AI-producerad musik kan pigga upp.

 

 I dagarna hörde vi om David Camerons generösa erbjudande till Ukraina.  Israel har aldeles nyss börjat stänga ner nyhets-nätverk ( efter att redan ha dödat journalister).

 – Det var ur en demokratisk synpunkt förstås inte bra. (Anders Ekholm, överste­löjtnant vid Försvars­högskolan)

  "Underrättelsen" varnar samtidigt för ryska våldsamma attacker i Europa (om man nu vill tro på detta ständigt lika alarmerande tjat...). 

I Malmö känner befolkningen befogad olust inför Eurovision.  Men nu ska man kanske inte förvänta sig det värsta bara för det???

Stort eller litet, man bara orkar ju inte mer...Inte just nu iaf...

 Antagligen behöver man nu fylla på depåerna med dels lättsam och positiv energi, dels något som ger en djupare andlig tillfredsställelse.

 

 

Om det förstnämnda kan man prata vitt och brett. Det andliga i våra dagar, tar man kanske hellre tyst med sig själv?

  Eller, så kan i alla fall jag - som är typ Häxa- upplysa om att jag nyligen har dammat av några gamla böcker, bl.a "Evolutionary Witchcraft" av Thorne Coyle, och som jag läste redan 2004. 

Att läsa om är som att få resa hem till något mer välbekant. Gamla böcker är som är som gamla vänner kanske. Jag tycker kanske att jag har kommit alltför långt från utgångspunkten under senare år, när jag alltså grottat ner mig i det "svenska". Och i "politik" (eller vad man alltså kallar det där...eländet). Jag har nästan glömt bort vem jag är...

 Thorn Coyle praktiserar i samma tradition som Starhawk,- som väl många redan känner till.  Så nu vet du något mer om mig också, något som jag annars håller privat, nämligen vilken typ av (eklektisk) ockultism jag alltså pysslar med, eller vilken andlig och filosofisk metod/tradition jag (oftast) utgår ifrån, - då med många inslag av det keltiska (arv) och det fornnordiska (miljö), samt en dos hederlig konservativ Satanism naturligtvis.

Sommaren kom härom dagen. Det betyder att man kan sitta utomhus och läsa en bok, till tonerna av fågelkvitter.

Men det tog verkligen emot att tala om detta i så pass prettigt "akademiska" ordalag. Illa nog får man kanske säga, att man blev mobbad i skolan för att man tyckte "religion" var ett intressant teoretiskt ämne på schemat. Trolldom och häxerier är heller ingenting som tas på allvar med mindre än att man får nedsättande - i huvudsak "politiska" men också psykiatriska- epitet kastade på sig. Man blir nedstämd... Så det här var verkligen en engångsföreteelse.

 Nu har jag det gjort.


 

------------------------------------------------------------

En kul grej som jag tycker är oerhört lättsamt och  avkopplande att bara se på så här i orostider, är det här 😍:

Den här tjejen är helt enkelt vansinnigt rolig. Och visst är det skönt att slippa se slitna och cyniska TV-komiker! Här möter vi ung, spontan energi, så försök att inte dra på mun.

 


 ...och så det här:

Man oroar sig idag för att världen kan gå under. Det kommer den INTE att göra så länge den här mannen egenhändigt tar tag i saker. Vi kommer att klarar det!



Fascinerande...

-----------------

Och; en annan sak jag tänkte göra i min blogg nu under försommaren, är att resa Jorden Runt på YT. Helt gratis!

Jag ska bara ta ut rutten först, och fundera på var jag vill stanna till. Sen blir det åka av. 

Främst nattetid och gärna baklänges genom tidszonerna, så att jag inte åldras lika fort.

 


Populära inlägg i den här bloggen